Vrijwilligers gezocht!

Scouts Boortmeerbeek vzw is een vereniging die volledig draait op de dagelijkse inzet van vrijwilligers. Hierbij denken we in de eerste plaats aan de leidingsploeg, die week na week leuke activiteiten organiseren voor onze leden. Om er voor te zorgen dat de leidingsploeg zich kan focussen op het leiding geven, doen we regelmatig beroep op extra vrijwilligers. Hierbij een overzicht van de verschillende activiteiten waarvoor extra hulp altijd welkom is:

• hulp als vervangleiding (wanneer niet alle leiding zelf naar de scouts kan komen, bijvoorbeeld tijdens de examens in januari)
  • hulp in de materiaalploeg (voor onderhoud en herstellingen aan het lokaal, terrein en materiaal: grote en kleinere klusjes)
  • hulp op het kampvuur (bijvoorbeeld achter de toog)
  • hulp op de eetdagen (achter de toog, in de keuken,...)
  • hulp op kamp:
    • als foerier (dagelijks lekkere maaltijden bereiden)
    • om tenten op te zetten (de zaterdag voordat het kamp begint)
    • op de bezoekdag (achter de toog, barbecue, bij de opbouw,...)

Heb je ook goesting om je op een van bovenstaande manieren voor onze vereniging in te zetten? Neem dan contact op met de groepsleiding, zij helpen je graag verder.

Voor al onze vrijwilligers sluiten wij steeds een verzekering af via Scouts en Gidsen Vlaanderen. Zo kan je er zeker van zijn dat je tijdens jouw hulp voor onze scouts steeds correct verzekerd bent voor ongevallen met lichamelijke schade. De verzekering geldt ook opweg van- en naar de scoutsactiviteit waar je komt helpen.

Tot slot zijn we als vereniging ook verplicht om al onze vrijwilligers te informeren over het statuut van de vrijwilliger binnen scouting. Hierin wordt uitleg gegeven over ondermeer de missie van scouting, rechten en plichten, verzekering, aansprakelijkheid,... Alles kan je hier lezen in de organisatienota van het statuut van de vrijwilliger.