Scouts na 14 oktober

De Coronacijfers zien er de laatse dagen zeer slecht uit. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor onze activiteiten binnen de scouts. Wij hopen jullie zo lang mogelijk te kunnen verwelkomen op de scouts. Daarom moeten wij nu enkele maatregelen nemen die niet voor iedereen even leuk zijn.

Hoe ziet de scouts eruit vanaf 14 oktober?

De scouts zal blijven doorgaan, mits een paar strengere maatregelen:

• Het gebruik van mondmaskers voor alle jongverkenners, jongidsen, givers en jins blijft verplicht.
  • We spelen uitsluitend nog buiten. Regenjassen, dikke truien, must, sjaal,... zijn een absolute must! Breng ook zeker jullie eigen drinkbussen mee!
  • Bij te slecht weer zal er die dag geen scouts zijn! Wij brengen jullie steeds tijdig op de hoogte.
  • Soms voorziet de leiding een binnenalternatief. Zolang het code oranje is, betekent dit dat de oudere takken maximum met 20 personen aanwezig mogen zijn (incl. leiding). De leiding zal zelf een regeling opstellen en jullie hiervan op de hoogte brengen! Zo krijgt iedereen evenveel kans om naar de scouts te komen.

Wat met weekends?

Alle ledenweekends zullen niet doorgaan. De huidige maatregelen maken het voor oudere takken zo goed als onmogelijk om een leuk scoutsweekend te organiseren. Daarom hebben wij beslist om deze niet te laten doorgaan. We nemen het zekere voor het onzekere en trekken deze lijn ook door naar de jongere takken.

Hebben jullie nog vragen, opmerkingen, bedenkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren!