Kapoenen

Het leven van een kapoen (6-8 jaar) is als één groot spel. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de wereld. De kapoenenleiding gaat hierbij uit van het kind zelf, van wat hen boeit en aanspreekt. Een kapoenenvergadering verloopt speels met veel aandacht voor fantasie en ontwikkeling van creativiteit en expressie. Kapoenen doen een hele waaier ervaringen op (verkleden, schilderen, in het bos spelen, op kamp gaan,…).

Maandprogramma

Heeeey kapoentjes! De maand April staat voor de deur en wij hebben opnieuw een maand vol leuke activiteiten gepland!

Zondag 7 april 2024 van 14 uur tot 17 uur - Paasspel

De Paashaas is geweest liefste kapoentjes, dit betekent dat we deze zondag het superleuke paasspel gaan spelen.

Zijn jullie ook zo enthousiast als wij? Tot zondag!

Zondag 14 april van 2024 14 uur tot 17 uur - Sporthal

Vandaag gaan we met jullie naar de sporthal, super gaaf! Daar zullen we een parcours afleggen, spelletjes spelen en nog veel meer!

Jullie krijgen allemaal een fluorescerend vestje van ons op de scouts. Zorg ervoor dat jullie oren goed zijn uitgespoten en vergeet niet jullie goed humeur mee te nemen ;)

Zaterdag 20 april van 2024 14 uur tot 17 uur - Schattenjacht

Binnen onze scouts gaat een legende rond: de verborgen kapoenenschat. Tot op de dag van vandaag heeft nog niemand deze schat gevonden! Zullen jullie, moedige kapoenen, erin slagen deze legende te ontrafelen en de schat te vinden?

Laten we samen deze spannende tocht aangaan!

Zondag 28 april van 2024 14 uur tot 17 uur - Vettige spelen

Hier is het dan, onze jaarlijkse vettige spelen! Bereid je voor op een dag vol plezier, viezigheid en avontuur. Van moddergevechten tot glibberige glijbanen, we hebben het allemaal. Dus trek je oude kleren aan  die vies mogen worden en maak je klaar voor een onvergetelijke dag vol vettige pret!

Stevige scoutslinker,

Coco, Gigi, Meeko, Tabaki, Balou, Millie & Bugles