Jonggidsen

Jonggidsen (meisjes 11 - 14 jaar) trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. Op tentenkamp koken ze hun eigen potje. In vaste leefgroepjes of patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker. Jonggidsen krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen. Stilaan leren ze dat scouting niet stopt als de vergadering is afgelopen.

Maandprogramma:

Lieve scouts, het is tijd voor de ultieme afsluiting van het jaar! Laat ons samen de laatste maand vullen met avontuur, vriendschap en onvergetelijke momenten. Jullie aanwezigheid maakt het verschil, dus kom samen, beleef elk moment en laten we deze maand maken tot een legendarisch hoofdstuk in onze scouts geschiedenis!

Zondag 5 mei 2024 van 14:00-17:00 Leidingscocktail

Vandaag zullen jullie jammer genoeg voor 1 weekje jullie favoriet leiding moeten afstaan want het is leidingscocktaaiilll. Geen zorgen, een andere mega leuke leidingsploeg staat voor jullie klaar.

Zondag 12 mei 2024 van 14:00-17:00 Dorpsspel

Misschien wel de leukste vergadering van het jaar want vandaag trekken we het dorp in. Slagen jullie erin om alle opdrachten uit te voeren? Breng zeker en vast je creatieve brein mee want je zal het nodig hebben.

Zondag 19 mei 2024 van 14:00 – 17:00 Waterspelletjes

Zorg dat je vandaag kleren aan hebt die nat mogen worden want het zijn waterspelletjes. Voor jullie is dit de laatste normale vergadering van het jaar want volgende week is het ons mega leuke evenement. Dus allemaal massaal aanwezig zijn is de boodschap!!

Zaterdag 25 mei 2024 Krokettenavond:

Vandaag organiseren we een prachtig evenement voor de ouders. We gaan nog communiceren naar jullie om te laten weten hoe laat jullie verwacht worden.

Dit was het dan voor dit scoutsjaar! Nu volop uitkijken naar het kamp! Hier zal zeker nog meer info over volgen! Tot in juli xxxxx

Vincent, Willems, Brittje, Netsss, LIESSSS, Duffy (aardappelhoofd)

De leiding